Kapitán Amerika Tlačiť E-mail
Komiksový film
19.04.2011 17:35

Trailer na filmovú adaptáciu kultového komiksu firmy Marvel KAPITÁN AMERIKA (CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER).

Kapitán Amerika je americký vojak, veterán Druhej Svetovej vojny, ktorý je patriot už čo sa oblečenia týka – jeho komiksový oblek vyzerá ako americká vlajka, nevraviac o legendárnom štíte, ktorý k nemu patrí rovnako, ako slepecká palička k Daredevilovi či vysúvacie čepele k Wolverineovi.

Napriek tomu klasická postava firmy, ktorá má na svojom konte také gigantické postavy, ako Spider-Man, Hulk či Fantastická štvorka, doteraz nezískala poriadny vlastný celovečerný film (ak nerátame zopár zúfalých pokusov, napr. televízny seriál ešte zo 40. rokov 20. storočia alebo americko-juhoslovanské filmové spracovanie od Alberta „KYBORGA“ Pyuna zo začiatku deväťdesiatych rokov).

Keď si ale Marvel začal robiť filmové verzie svojich hrdinov sám, veci sa zmenili. Po tom, čo úspešne debutoval trhákom IRON MAN, bolo zrejmé, že vízia u fanúšikov slávi obrovský úspech.

Marvel v nasledujúcich rokoch pridal podobne úspešné tituly IRON MAN 2 a NEUVERITEĽNÉHO HULKA s Edwardom Nortonom. Tento rok bude premiéra THORA a KAPITÁNA AMERIKU, čo sú v komiksoch síce silné postavy, ale vo filmových spracovaniach to nemusí automaticky dopadnúť dobre – mýtický poloboh s kladivom a chlap v americkej vlajke sú potenciálne dosť bizarné suroviny, ktoré mnohí diváci nemusia byť ochotní stráviť.

Na strane druhej, Marvel vo svojich predchádzajúcich tituloch dokázal, že VIE skĺbiť klasický super-hrdinský epos s ironickým prístupom, čo vytvára zaujímavú atmosféru.

Zároveň svoje filmy „prepája“, takže na konci IRON MANA sa objavil Nick Fury, v dvojke mal ešte väčší priestor, v NEUVERITEĽNOM HULKOVI sa mihol Tony Stark, na konci IRON MANA 2 bolo objavené Thorovo kladivo a uprostred dostal vtipne ponižujúce cameo štít Kapitána Ameriku, čím si Marvel šikovne pripravil pôdou pre jeho „samostatný“/vlastný film.

Všetko by malo vyvrcholiť POMSTITEĽMI, v ktorých sa bok po boku objavia všetci hrdinovia. Predpokladá sa, že v KAPITÁNOVI AMERIKA uvidíme na konci prepojenie práve na očakávanú tímovku, ktorej dej sa odohráva v súčasnosti (začiatok 21. storočia), kým dej KAPITÁNA AMERIKU skôr na začiatku dvadsiateho.

Dovtedy ale zostáva kopec času – a Marvel ho využíva práve na propagáciu THORA a KAPITÁNA AMERIKU. Toho vo filmovom spracovaní solídneho hollywoodskeho remeselníka Joea Johnstona (STRÁŽCA KNÍH, JUMANJI, JURSKÝ PARK 3, OCEÁN OHŇA, VLKOLAK) stvárni herec a komiksový fanúšik Chris Evans, ktorý už hral toľko komiksových postáv (FANTASTICKÁ ŠTVORKA 1 – 2, SCOTT PILGRIM PROTI CELÉMU SVETU, LOSERS, dabing TMNT: NINJA KORYTNAČIEK), až sa zabúda, že tento atletický fešák nie je ani úplne nemožný herec (SUNSHINE).

V snímke stvárni fyzicky slabučkého Američana Stevea Rogersa, ktorý chce narukovať do vojny, no pre slabú kondičku ho neodvedú. On ale vďaka drsnému vojakovi (Tommy Lee Jones práve nakrúca MUŽOV V ČIERNOM III) podstúpi experiment šialeného vedca (Stanley Tucci – VRAŽEDNÁ OPICA, PEVNÉ PUTO), po ktorom sa z chlapčeka stáva svalnatý bojovník. Jeho protivníkom bude komiksový zloduch Red Skull (Hugo Weaving – trilógie MATRIX a PÁN PRSTEŇOV, V AKO VENDETA, VLKOLAK).

Čo sa týka „odkazov“ na iné príbehy z marveláckeho sveta, podľa všetkého na 99% zasa príde Nick Fury a mal by sa objaviť aj kladný Dum Dum Dugan v podaní Neala McDonougha (KRÁČAJÚCA SKALA), ktorý by mal mať priestor i v POMSTITEĽOCH. Kapitánovu pravú ruku (niečo, ako bol Robin pre Batmana) Buckyho stvárni Rumun Sebastian Stan (ČIERNA LABUŤ) a kapitánovu babu Britka Hayley Atwellová (VOJVODKYŇA).

Režisér svojráznu kombináciu dobrodružstva, umiestneného do temnej vojnovej doby, opisuje ako „niečo ako INDIANA JONES A DOBYVATELIA STRATEJE ARCHY“.